Διευθυντής Προσωπικού: Γεωργάς Κωνσταντίνος


 




ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΟΝΟΜΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ
ΘΕΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ
Αναγνώστου Ιωάννης
Γενικός Διευθυντής
Δασκαλάκης Μιχάλης
Διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων
Αναγνώστου Ιωάννης
Διευθυντής Πληροφοριακών Συστημάτων
Δαμάσκου Αφροδίτη
Διευθυντής Ποιοτικού Ελέγχου
Γεωργάς Κωνσταντίνος
Διευθυντής Προσωπικού
Βιντζηλαίου Φαίδρα
Διευθυντής Marketing
Ζάκκα Διαμαvτoύλα
Διευθυντής Έρευνας και Ανάπτυξης
Γκατζόγιας Απόστολος
Διευθυντής Παραγωγής
Αρνίταλη Παρασκευή
Διευθυντής Εκπαίδευσης
Γεωργιάδης Παναγιώτης
Διευθυντής Ασφάλειας
Βιντζηλαίου Μαρία - Χριστίνα
Διευθυντής Προμηθειών
Γεωργάς Γεώργιος
Μηχανικός Σχεδιασμού Προϊόντων
Γκατζόγιας Απόστολος
Διευθυντής Οικονομικών


ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ

Ο προγραμματισμός ανθρώπινου δυναμικού και η ειδικότερα η διαδικασία προσλήψεων σε μία βιομηχανία απαιτεί να υπολογιστούν οι παρούσες και οι μελλοντικές ανάγκες σε προσωπικό, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η συνέχεια και η ομαλή εξέλιξη της επιχείρησης. Ο προγραμματισμός αυτός θα βασιστεί στη μελέτη των λειτουργιών και των δραστηριοτήτων της κάθε θέσης εργασίας και των χαρακτηριστικών που πρέπει να έχει ο εργαζόμενος που θα αναλάβει τη θέση αυτή.
Επιπρόσθετα θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι οικονομικές δυνατότητες του οργανισμού όπως επίσης και οι αλλαγές που θα προκύψουν λόγω της εισαγωγής νέων τεχνολογιών π.χ. η αυτοματοποίηση ορισμένων λειτουργιών μπορεί να σημαίνει μείωση του προσωπικού, ενώ η χρήση εξειδικευμένων μηχανημάτων μπορεί δημιουργήσει πρόσθετες ανάγκες.
παράλληλα με την ροή των εργαζομένων προς την επιχείρηση θα πρέπει να εξετάζονται και οι ανάγκες που προκύπτουν από την εξέλιξη του προσωπικού αλλά και την αποχώρηση εργαζομένων για διάφορους λόγους (π.χ. σύνταξη, αλλαγή εργασίας ή επιχείρησης).
Αφού καθορισθούν οι ανάγκες για κάθε εργασία και οι υπάρχουσες και μελλοντικές υλικοτεχνικές δυνατότητες θα πρέπει να αναζητηθούν και να προσληφθούν τα πλέον κατάλληλα άτομα για κάθε θέση. Εφόσον το υπάρχον προσωπικό δεν επαρκεί για την κάλυψη των θέσεων θα πρέπει να αναζητηθούν λύσεις από την αγορά εργασίας, δηλαδή να απευθυνθεί σε εργαζόμενους εκτός της βιομηχανίας. Η προσπάθεια προσέλκυσης και επιλογής των νέων εργαζομένων θα πρέπει να στηριχθεί στην περιγραφή της κάθε θέσης και στην ανάλυση των απαιτήσεων της, έτσι ώστε να γίνουν οι πλέον ορθές επιλογές.
Η προσέλκυση των εργαζομένων μπορεί να γίνει με διαφήμιση στον τύπο λαμβάνοντας υπόψη την ποιοτική και ποσοτική διαφορά στο αναγνωστικό κοινό των διαφόρων εφημερίδων και περιοδικών π.χ. αν η βιομηχανία θα πρέπει να προσλάβει ένα στέλεχος υψηλής εξειδίκευσης πρέπει να αναγγείλει την θέση όχι μόνο στο τοπικό τύπο της έδρας της αλλά. σε έντυπο πανελλήνιας κυκλοφορίας, με την χρήση γνωριμιών και επαφών, με την επαφή με τα πανεπιστήμια ή άλλους εκπαιδευτικούς φορείς είτε υπό μορφή ανάρτησης ανακοινώσεων σε εμφανή σημεία ή μέσω των ειδικών υπηρεσιών των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, μέσω των δημόσιων ή ιδιωτικών γραφείων ευρέσεως εργασίας που διαθέτουν έτοιμες δεξαμενές υποψηφίων και τέλος μέσω του διαδικτύου.
Θα πρέπει να τονισθεί ότι ο παγκόσμιος ιστός αποτελεί έναν ιδιαίτερα σημαντικό τρόπο προσέλκυσης εργαζομένων καθώς παρουσιάζει ταχύτητα, χαμηλό κόστος αλλά. και συνδυασμό παραδοσιακών τρόπων αναζήτησης στελεχών. Το δεύτερο βήμα της επιλογής του προσωπικού βασίζεται κυρίως στην αίτηση πρόσληψης, την εξέταση και την συνέντευξη. Οι τρόποι αυτοί μπορεί να χρησιμοποιηθούν ανεξάρτητα ή σε συνδυασμό. Η αίτηση πρόσληψης μπορεί να είναι μια απλή αίτηση που συνοδεύεται από το βιογραφικό σημείωμα ή από μια φόρμα που αντικαθιστά το βιογραφικό.

Και οι δύο μορφές δίνουν πληροφορίες για την εκπαίδευση και την εμπειρία του υποψηφίου, για την ανάπτυξη και εξέλιξη του σε διάφορες θέσεις και την σταθερότητα του σε αυτές. Με τον τρόπο αυτό δίδεται η ευκαιρία για μια αρχική αξιολόγηση των υποψηφίων, μέσα από την οποία μπορεί να φανεί ότι κάποιοι υποψήφιοι δεν πληρούν τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης θέσης. Η εξέταση (test) περιλαμβάνει την άμεση αξιολόγηση των εργαζομένων σε κάποια ή κάποιες δραστηριότητες. Θα πρέπει βέβαια η εξέταση να είναι αξιόπιστη, έγκυρη, αδιάβλητη και κατάλληλη για τις απαιτήσεις της κάθε θέσης. Τέλος η συνέντευξη είναι μια αμφίδρομη διαδικασία, που ο διευθυντής προσωπικού παίρνει πληροφορίες για τον υποψήφιο αλλά και ο τελευταίος κάνει τις δικές του εκτιμήσεις για το περιβάλλον εργασίας και τον μελλοντικό προϊστάμενο του. Μπορεί να είναι δομημένη μέσω τυποποιημένων ερωτήσεων κοινών για όλους τους υποψηφίους ή ελεύθερη που βασίζεται σε ποια πιο ελεύθερη συζήτηση με διαφορετικές ερωτήσεις σε κάθε υποψήφιο. Κάθε μια από τις διαδικασίες έχει μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα. Αλλά κατάλληλος συνδυασμός μπορεί να οδηγήσει σε ορθές επιλογές όπως οι αμφιβολίες για την ειλικρίνεια του βιογραφικού σημειώματος αντισταθμίζονται από τα διάφορα τεστ, ενώ οι συνεντεύξεις ολοκληρώνουν την εικόνα του υποψηφίου, δίνοντας πληροφορίες για την προσωπικότητα του αλλά και για τις αντιδράσεις του σε συνθήκες πίεσης.


ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΚΑΙ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΥ ΑΠΟΔΟΧΩΝ
Η αμοιβή δηλαδή η χρηματική αποζημίωση των εργαζομένων για τις υπηρεσίες που προσφέρουν στη Βιομηχανική Μονάδα εξυπηρετεί 3 βασικούς σκοπούς:
Α. να προσελκύσει εργαζόμενους. Το επίπεδο των αμοιβών καθορίζει και την ποιότητα των εργαζομένων. Ένας εργαζόμενος με αυξημένα προσόντα - άρα με δυνατότητες μεγάλης προσφοράς - δεν μπορεί να θεωρήσει ελκυστική την πιθανότητα εργασίας χωρίς την ανάλογη αμοιβή.
Β. να διατηρήσει το υπάρχον προσωπικό. Ένας εργαζόμενος που θα θεωρήσει ότι δεν αμείβεται ανάλογα με τα προσόντα και την προσφορά του, θα επιδιώξει να καλύψει αυτήν την ανισορροπία ψάχνοντας αλλού για δουλειά.
Γ. να υποκινήσει τους υπαλλήλους να εργάζονται αποτελεσματικά. Βέβαια η χρηματική αμοιβή μπορεί να έχει διαφορετική λειτουργία για κάθε εργαζόμενο. Για κάποιους να είναι τρόπος κάλυψης των φυσιολογικών αναγκών και η περίπτωση απόκτησης περισσότερων χρημάτων να μην λειτουργεί σαν κίνητρο. Για άλλους τα χρήματα μπορεί να καλύπτουν κοινωνικές ανάγκες ή ανάγκες εκτίμησης ή να αποτελούν μέτρο της ισοτιμίας και της δικαιοσύνης στην εργασία.
Έτσι θα πρέπει να δημιουργηθεί μια μισθολογική κλίμακα, όπου θα καθορίζεται η αμοιβή των εργαζομένων ανάλογα με τα προσόντα, την προϋπηρεσία, αλλά και τη συμβολή τους στην ανάπτυξη και στην επιτυχία της επιχείρησης. Για την ιεράρχηση αυτή θα πρέπει να αξιολογηθεί η σημασία της κάθε θέσης μέσα στην βιομηχανική μονάδα. Η αξιολόγηση θα πρέπει να βασισθεί σε αντικειμενικά κριτήρια, όπως τα απαιτούμενα προσόντα για κάθε θέση, τις ώρες εργασίας που απαιτούνται, την ευθύνη και την καθοδήγηση άλλων εργαζομένων και τους πιθανούς κινδύνους. Για θέσεις ίδιας βαρύτητας μπορεί να υπάρξει περαιτέρω διαφοροποίηση στην αμοιβή ανάλογα με την παραγωγικότητα ή την προϋπηρεσία. Βέβαια η διαφοροποίηση των αποδοχών ανάλογα με την προσφορά θα πρέπει να βασισθεί σε αντικειμενικά κριτήρια, δηλαδή με μετρήσιμους στόχους που θα πρέπει να είναι εκ των προτέρων καθορισμένοι και συμφωνημένοι με τους εργαζόμενους.
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να προσδιορίζεται η αμοιβή με βάση το παραγόμενο έργο και την συνολική προσφορά και όχι με βάση τα πρόσωπα, ενώ δεν θα πρέπει να αγνοούνται οι συνθήκες που επικρατούν στην αγορά εργασίας.
Το σύστημα αμοιβών θα πρέπει να κοινοποιείται στους εργαζόμενους, που θα πρέπει να αισθάνονται ότι αμείβονται δίκαια για το έργο τους, αν και η πολιτική καθορισμού των αμοιβών αποτελεί εξαιρετικά ευαίσθητο σημείο όπου μεγάλη ή μικρή διαφοροποίηση μπορεί να προκαλεί δυσαρέσκειες είτε λόγω αισθήματος αδικίας (αμείβομαι λίγο ή όχι επαρκώς σε σχέση με τα προσόντα και την προσφορά μου) είτε λόγω περιορισμού των χρηματικών κινήτρων (όσο και να προσφέρω θα αμειφθώ το ίδιο). Τέλος στην μισθολογική κλίμακα και στις αποδοχές των εργαζομένων θα πρέπει να συνεκτιμηθούν παράμετροι όπως οι εξελίξεις στην αγορά εργασίας, η οικονομική κατάσταση της μονάδας, η δύναμη των εργατικών συνδικάτων, η εθνική και κοινοτική νομοθεσία.


ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Η Ασφάλεια αναφέρεται στην εκτέλεση της εργασίας υπό τέτοιες συνθήκες ώστε να μην υφίσταται κανένας κίνδυνος ατυχήματος για τους χειριστές και
το περιβάλλον της εγκατάστασης ενώ η Υγεία στην εξασφάλιση τέτοιων συνθηκών στο εργασιακό περιβάλλον ώστε να μην υφίστανται κίνδυνοι (ή να υπάρχουν μέχρι ενός αποδεκτού ορίου) για την υγεία των εργαζομένων.
Κάθε εργατικό ατύχημα ή επαγγελματική νόσος αποτελεί μεγάλο πλήγμα για την βιομηχανία, καθώς υπονομεύονται με τον πλέον τραγικό τρόπο οι ανθρωπιστικές αξίες, που πρέπει να τη διέπουν. Τ ο δικαίωμα στην υγεία και την ασφάλεια στην εργασία είναι αναφαίρετο και αδιαπραγμάτευτο κεκτημένο εργασιακό δικαίωμα. Η πλειοψηφία των ατυχημάτων και των νόσων, που είτε στερούν τη ζωή είτε υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής των εργαζομένων μπορεί να προληφθεί αρκεί οι εργοδότες να συμμορφώνονται με τους αντίστοιχους κανόνες, ώστε να τηρούνται απαρέγκλιτα οι όροι υγιεινής και ασφάλειας σε κάθε εργασιακό χώρο και να καταρτίζονται υπεύθυνα οι μελέτες πρόληψης κινδύνου από την επιχείρηση με την ενεργή συμμετοχή των εργαζομένων σε αυτές.
Το θέμα της υγείας και της ασφάλειας στην εργασία, αφορά όλους μας και όλοι οφείλουμε να τηρούμε τις υποχρεώσεις που μας αναλογούν. Ως διευθυντής προσωπικού θα μεριμνήσω να εφαρμοσθούν 9υσιαστικά και αποτελεσματικά όλοι οι κανόνες ασφαλείας, ενώ θα εποπτεύω τους εργαζόμενους να εκτελούν με ασφάλεια την εργασία τους και να αποφεύγουν ανορθόδοξες μεθόδους, όπως και θα συνεργάζομαι μαζί τους για την διαρκή πληροφόρηση και εκπαίδευση σε θέματα υγιεινής και ασφαλείας.
Ειδικότερα η αρτιότητα του τεχνολογικού εξοπλισμού, το μικροκλίμα, ο φωτισμός και ο θόρυβος, οι κίνδυνος από χημικές ουσίες, η εργονομία, η οργάνωση της εργασίας, ο χρόνος εργασίας, η ευεξία και η προληπτική ιατρική εξέταση θα αποτελούν καθημερινή μέριμνα.
Επιπλέον κάθε παρέκκλιση και κάθε ατύχημα θα διερευνάται συστηματικά. Θα δίδεται βάση τόσο στον εξοπλισμό (έλλειψη, λανθασμένος σχεδιασμός ή εγκατάσταση), όσο στις συνθήκες εργασίας (αναστάτωση, θόρυβος, αερισμός, φωτισμός) και στον ανθρώπινο παράγοντα (εμπειρία, γνώση αντικειμένου, ηλικία). Με αυτό τον τρόπο θα γίνονται οι απαραίτητες βελτιώσεις για την αποφυγή μελλοντικών ατυχημάτων και θα εξασφαλισθεί η απρόσκοπτη λειτουργία της επιχείρησης.
Στο τομέα της υγείας θα πρέπει να υπάρχει μέριμνα για επαρκής παροχές υγιεινής κατά την διάρκεια της εργασίας όπως τουαλέτες, νιπτήρες, ντους, πόσιμο νερό, καντίνα για μικρά γεύματα επαρκή σε θερμίδες, κατάλληλος ιματισμός, διαχείριση χημικών και αποβλήτων, αποφυγή εισπνοής τοξικών ουσιών, επαρκής αερισμός και φωτισμός, περιοδικός ιατρικός έλεγχος καθώς και προσπάθεια βελτίωσης ή επίλυσης προβλημάτων εκτός βιομηχανίας όπως η μεταφορά από και προς την επιχείρηση. Βέβαια η επίτευξη των στόχων υγείας απαιτεί την ενεργό συμμετοχή των εργαζομένων, οι οποίοι όμως πρέπει καταλλήλως να κινητοποιηθούν μέσω της ενημέρωσης και της εκπαίδευσης (ειδικές ομιλίες, αφίσες με κανόνες, επιτροπές υγιεινής από τους ίδιους τους εργαζόμενους).
 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΕ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ

Στα πλαίσια της προσπάθειας βελτίωσης της απόδοσης της βιομηχανικής μας μονάδας θα πραγματοποιηθεί επίσκεψη σε ανάλογη πρότυπη βιομηχανία μπισκότων που κατέχει την πρώτη θέση σε πωλήσεις Πανελλαδικά. Η ημερομηνία διεξαγωγής της ως άνω δραστηριότητας θα είναι Σάββατο 12.12.2011 καθώς έχει προγραμματισθεί να γίνει εκτός των ημερών εργασίας, έτσι ώστε να μην διαταραχθεί η λειτουργία της επιχείρησης. Βέβαια, σε βάθος χρόνου και σε μικρές ομάδες θα δοθεί μία επιπρόσθετη ημέρα αδείας στους εργαζόμενους ως αναπλήρωση της διάθεσης του ελεύθερου τους χρόνου.
Η επίσκεψη θα είναι σημαντική και θα αφορά προσπάθεια διαπίστωσης του τρόπου διοίκησης - παραγωγής - προώθησης του προϊόντος. Στα πλαίσια της διοίκησης θα εξετασθούν ο σχεδιασμός (πως τίθενται οι στόχοι, πως κατανέμονται οι πόροι, πως
προβλέπονται τυχόν προβλήματα), η οργάνωση (καθορισμός των γενικών δραστηριοτήτων, καθορισμός συγκεκριμένων εργασιών, στελέχωση των θέσεων με το κατάλληλο προσωπικό, δημιουργία οργανωτικής δομής και καθορισμός της δικαιοδοσίας, της ευθύνης και της υπευθυνότητας), η διοίκηση του προσωπικού (εξασφάλιση απαραίτητου προσωπικού, ομαλή εξέλιξη και διαδοχή, προσέλκυση νέων εργαζομένων, επιμόρφωση και ανάπτυξη, συνεργασία και συντονισμός, ασφάλεια και υγεία, επικοινωνία, αμοιβές, υποκίνηση, αξιολόγηση), η σχέση με το εξωτερικό περιβάλλον (καταναλωτές, έμποροι, διανομείς προμηθευτές), ο έλεγχος τόσο προκαταρτικός όσο και στη διαδικασία και στα αποτελέσματα (πως διαπιστώνεται αν επιτυγχάνονται οι στόχοι, αν χρησιμοποιούνται σωστά οι πόροι, πως διορθώνονται τυχόν προβλήματα).


Στα πλαίσια της παραγωγής θα γίνει προσπάθεια προσέγγισης του τρόπου προμήθειας των πρώτων υλών (ποιότητα και κόστος), των εγκαταστάσεων (τεχνολογικός εξοπλισμός και κτίρια), των διαδικασιών παραγωγής, συσκευασίας και ποιοτικού ελέγχου του προϊόντος.




Τέλος πολύ σημαντική θα είναι η διαπίστωση του τρόπου διανομής και προώθησης του παραγόμενου προϊόντος και ειδικότερα η διαφήμιση, η προσέλκυση των πελατών,κάλυψη της ζήτησης και η επιλογή των τελικών σημείων πώλησης.
Η επίσκεψη στην πρότυπη μονάδα είναι πολύ σημαντική και η συμμετοχή όλων των εργαζομένων αν και προαιρετική κρίνεται αναγκαία. Τα ανώτερα στελέχη αλλά και κάθε εργαζόμενος θα μπορέσουν να αποκομίσουν χρήσιμα στοιχεία για την λειτουργία της επιχείρησης συνολικά αλλά και σε κάθε επίπεδο εξειδίκευσης που θα ενδιαφέρει ειδικότερα κάθε εργαζόμενο. Με τον τρόπο αυτό θα διαπιστωθούν οι δικές μας ελλείψεις και θα γίνουν προτάσεις συνολικά και σε κάθε τμήμα ειδικά για την βελτίωση της δικής μας λειτουργίας.
 
ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Δραστηριότητες και πρωτοβουλίες για τη δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των εργαζομένων θα στηριχθούν από την βιομηχανία καθώς συμβάλλουν στην εξισορρόπηση της επαγγελματικής και οικογενειακής τους ζωής, σημαντικό στοιχείο της κουλτούρας, των αξιών και των αρχών της μονάδας.
Θα διανεμηθούν δωρεάν κουπόνια για διαμονή σε επιλεγμένα καταλύματα σε παραθεριστικά κέντρα, έτσι ώστε να επιτευχθεί η ξεκούραση των εργαζομένων και να ενισχυθεί η απόδοση τους στην μονάδα. Επιπρόσθετα θα οργανωθούν ομαδικές εκδρομές των εργαζομένων και των οικογενειών τους που εκτός του ψυχαγωγικού τους χαρακτήρα θα βοηθήσουν στην ενίσχυση των διαπροσωπικών σχέσεων και θα βελτιώσεων την συναδελφική εμπιστοσύνη και συνεργασία.
Η δημιουργία μικτής χορωδίας, μουσικής ορχήστρας και χορευτικής ομάδας με εθελοντική συμμετοχή των εργαζομένων και η συμμετοχή της σε εκδηλώσεις και συναυλίες με την χορηγία της επιχείρησης θα οδηγήσει σε χαλάρωση των εργαζομένων και εποικοδομητική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου. Στην ίδια κατεύθυνση μπορεί να βοηθήσει και η δημιουργία ομάδας ποδοσφαίρου καλαθοσφαίρισης, με συμμετοχή σε τοπικά, εθνικά ή και διεθνή αθλητικά τουρνουά των εργαζομένων.

Επίσης θα δημιουργηθεί ένα αυτοματοποιημένο σύστημα κληρώσεων για παροχή δωρεάν εισιτηρίων για συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις και αγώνες σε διάφορα αθλήματα.
Η δημιουργία ενός μικρού πολιτιστικού κέντρου εντός της επιχείρησης, με λειτουργία βιβλιοθήκης και εντευκτηρίου, με δυνατότητα επιτραπέζιων παιχνιδιών, μπριτζ και σκάκι θα βοηθήσει στην χαλάρωση των εργαζομένων και στην μείωση του εργασιακού στρες.
Στα πλαίσια των κοινωνικών εκδηλώσεων θα γίνουν χριστουγεννιάτικη και αποκριάτικη χοροεσπερίδα με συμμετοχή της ορχήστρας και της χορευτικής ομάδας των εργαζομένων.
Ειδικά για τα παιδιά των εργαζομένων θα αναπτυχθούν πολλαπλές δράσεις και ειδικότερα η διεξαγωγή πρωτοχρονιάτικης εκδήλωσης που θα δοθούν συμβολικά δώρα σε όλα τα παιδιά καθώς και αποκριάτικο πάρτι. Επιπρόσθετα θα γίνει τελετή βράβευσης των αριστούχων μαθητών του γυμνασίου και του λυκείου και ειδική τιμητική εκδήλωση για τα παιδιά των εργαζόμενων που θα εισαχθούν σε πανεπιστημιακές σχολές και ανώτατα τεχνολογικά ιδρύματα των τρέχον έτος. Επιπλέον τους θερινούς μήνες θα υπάρξουν παιδικές κατασκηνώσεις για την ψυχαγωγία και το παραθερισμό των παιδιών, ενώ συγχρόνως η δράση αυτή θα απαλλάξει τους γονείς από το άγχος της φύλαξης και της δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών μετά το πέρας της σχολικής περιόδου.


ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΠΟΔΟΣΗΣ - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ
 Η αξιολόγηση είναι μια αντικειμενική διαδικασία, η οποία βασίζεται σε συγκεκριμένα κριτήρια απόδοσης, καταγραφή των αποτελεσμάτων και ανατροφοδότηση του εργαζομένου. Αποτελεί δύσκολο καθήκον καθώς πρέπει να στηριχθεί σε κριτήρια αξιόπιστα, που θα έχουν καθορισθεί και συμφωνηθεί με τους ίδιους τους εργαζόμενους, ενώ τα αποτελέσματα της αξιολόγησης θα πρέπει να κοινοποιηθούν στα στελέχη της επιχείρησης και θα επηρεάσουν τη θέση και την εξέλιξη τους στην βιομηχανική μονάδα.
Παρά τις δυσκολίες που παρουσιάζει, η αξιολόγηση είναι μια απαραίτητη λειτουργία γιατί ο διευθυντής προσωπικού έρχεται σε επαφή και δείχνει ενδιαφέρον για τους εργαζόμενους, γεγονός που μπορεί να υποκινήσει τους τελευταίους να αυξήσουν την παραγωγικότητα τους, εντοπίζει πιθανές αδυναμίες, άρα και πιθανές ανάγκες επιμόρφωσης, εντοπίζει τους εργαζόμενους που μπορούν και πρέπει να εξελιχθούν, αποτελεί τρόπο διαφοροποίησης των αμοιβών, ενώ αποτελεί και έναν τρόπο επικοινωνίας με τις ανώτερες διοικητικές βαθμίδες της μονάδας.
Η αξιολόγηση μπορεί να άτυπη υπό τη μορφή κάποιας συζήτησης με τους εργαζόμενους ή επίσημη που μπορεί να αφορά αξιολόγηση κάθε εργαζόμενου από ένα άτομο (συνήθως τον αμέσως ανώτερο του) ή από μια ομάδα προϊσταμένων, όπου ο καθένας κάνει τις δικές του κρίσεις και στο τέλος προκύπτει μια συνολική πρόταση, ή την αξιολόγηση των προϊσταμένων από έναν ή περισσότερους υφισταμένους, ή αξιολόγηση από συναδέλφους στην ίδια ιεραρχική βαθμίδα ή ακόμη και αυτό αξιολόγηση. Οι τρόποι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε συνδυασμό, έτσι ώστε να προκύψει πιο αντικειμενικό αποτέλεσμα.
Ως μέθοδοι αξιολόγησης μπορεί να χρησιμοποιηθούν η βαθμολόγηση (π.χ. αριθμητική κλίμακα από 1 - 10), η ιεράρχηση (κατάταξη από τον πιο αποτελεσματικό στο λιγότερο αποτελεσματικό για κάθε τομέα αξιολόγησης) και η γραπτή έκθεση (η κάθε κρίση για τον αξιολογούμενο θα γίνει περιγραφικά και τεκμηριώνεται με συγκεκριμένα παραδείγματα). Θα πρέπει βέβαια να υπάρχουν σαφείς άξονες αξιολόγησης που θα απορρέουν από το ίδιο το περιεχόμενο της εργασίας, ενώ η αξιολόγηση δεν πρέπει να εξαντλείται στη γνώση του αντικειμένου και στην ποιότητα της δουλειάς αλλά επεκτείνεται και στην συμπεριφορά του εργαζομένου εντός της επιχείρησης. Στην βιομηχανική μονάδα θα μπορούσαν να αξιολογηθούν η γνώση του αντικειμένου εργασίας, η ποιότητα εργασίας, οι σχέσεις με υφισταμένους, η πρωτοβουλία, η συνεργασία, η αξιοπιστία και οι προοπτικές εξέλιξης.
Με βάση την αξιολόγηση μπορεί να γίνουν προτάσεις που θα αφορούν την αμοιβή και την εξέλιξη των εργαζομένων στη βιομηχανική μονάδα. Βέβαια θα πρέπει για να αποφευχθούν προστριβές και για την επίτευξη των αντικειμενικών στόχων της επιχείρησης να είναι απαλλαγμένη από προκαταλήψεις και προσωπικές προτιμήσεις των αξιολογητών απέναντι στους εργαζόμενους. Τέλος θα εντοπισθούν πιθανές ελλείψεις σε προσόντα, έτσι ώστε να γίνουν προτάσεις για επιμόρφωση μέσω σεμιναρίων και μετεκπαιδεύσεων καθώς και ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό και υλικοτεχνική υποδομή και θα γίνουν ανάλογες προτάσεις για προσλήψεις εργαζομένων, εσωτερικές μετακινήσεις ή αγορά νέων και πιο σύγχρονων μηχανών.


ΕΠΊΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΆΤΩΝ
Σε μια βιομηχανική μονάδα ανακύπτουν διαρκώς προβλήματα που επιζητούν άμεση λύση. Ειδικότερα, οι εργαζόμενοι μπορεί να εμφανίζουν προβλήματα που αφορούν την ίδια την εργασία τους και το περιεχόμενο της, την επικοινωνία μεταξύ των εργαζομένων και με την ανώτερη ιεραρχία, τις σχέσεις εργαζομένων τόσο μεταξύ τους όσο και με τη διοίκηση, την οικονομική ανταπόδοση ή την ηθική επιβράβευση των εργαζομένων.
Η μεθοδική ανίχνευση και επίλυση των προβλημάτων μπορεί να γίνει με την τακτική επαφή με το προσωπικό (επίσκεψη καθημερινά στους χώρους εργασίας και συζήτηση με το προσωπικό), την έγγραφη αναφορά των εργαζομένων σε τακτικά χρονικά διαστήματα για τυχόν προβλήματα, την επιθεώρηση σε καθημερινή βάση της παραγωγικής διαδικασίας και του τελικού προϊόντος.
Έτσι ο διευθυντής προσωπικού πρέπει να προσπαθεί να προλάβει και να επιλύσει οποιαδήποτε πρόβλημα ανακύπτει. Ειδικότερα αν υπάρξει πρόβλημα στην ολοκλήρωση μιας εργασίας μπορεί να απαιτηθεί ανανέωση ή ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού ή περαιτέρω εκπαίδευση του εργαζομένου ή επιπρόσθετο ανθρώπινο δυναμικό για την συγκεκριμένη θέση.
Η επικοινωνία μεταξύ των εργαζομένων και της διοίκησης θα μπορούσε να ενισχυθεί με τακτικές επαφές και συναντήσεις και με την δυνατότητα των εργαζομένων να εκφράζουν εγγράφως σε περιοδικά διαστήματα τα παράπονα τους και τα προβλήματα τους. Έτσι η διεύθυνση προσωπικού θα μπορούσε να παρεμβαίνει άμεσα και γρήγορα και να επιλύει προβλήματα που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την παραγωγικότητα της βιομηχανίας. Ακόμη οι ίδιοι οι εργαζόμενοι θα μπορούσαν να κάνουν τεκμηριωμένες  προτάσεις για την επίλυση των προβλημάτων.
Βασική πηγή προστριβών σε μια επιχείρηση είναι οι σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ των εργαζομένων τόσο στην ίδια βαθμίδα όσο και με στελέχη ανώτερων ή κατώτερων βαθμίδων. Ο διευθυντής προσωπικού θα πρέπει να μεριμνά για την ανάπτυξη καλών σχέσεων ανάμεσα σε όλους αλλά και να δρα κατευναστικά σε οποιαδήποτε διένεξη. Η ανάπτυξη καλών διαπροσωπικών σχέσεων θα πρέπει να είναι αυτοσκοπός γιατί αυτό θα βοηθήσει στην εύρυθμη λειτουργία της βιομηχανικής μονάδας.
Τέλος μπορεί να προκύψουν προβλήματα που αφορούν την μισθοδοσία ή την εξέλιξη ή την επιβράβευση των εργαζομένων. Η σωστή αξιολόγηση με την συμμετοχή και των ίδιων των εργαζομένων και η εγκατάσταση ενός ορθολογικού συστήματος αμοιβών θα μπορούσε και να προλάβει και να επιλύσει τέτοιους είδους προβλήματα.
Ο ρόλος λοιπόν του διευθυντή προσωπικού στα προβλήματα που ανακύπτουν είναι σημαντικός. Δρα τόσος προληπτικά όσο και επιτελικά. Είναι ο τελικός δέκτης των προβλημάτων αλλά και εκείνος που έχει την δικαιοδοσία για την επίλυση τους.

ΗΘΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΑΞΙΕΣ
Κάθε εταιρεία έχει τις δικές τις ηθικές αξίες και αρχές, υπάρχουν όμως και κάποιες διαχρονικές-σταθερές αρχές και αξίες που ακολουθούνται από όλες τις επιχειρήσεις. Ο κώδικας ηθικής μιας εταιρείας θα πρέπει να καλύπτει όλες τις πλευρές της επαγγελματικής συμπεριφοράς των εργαζομένων . Η παραβίαση των ηθικών αρχών και αξιών μπορεί να επιφέρει σοβαρές επιπτώσεις στην εταιρεία, δημιουργώντας εσωτερικές κρίσεις που τις περισσότερες φορές επηρεάζουν όχι μόνο την παραγωγή, αλλά και την εικόνα της εταιρείας. Οι ηθικές αρχές και αξίες αφορούν όλους τους εργαζομένους. Μέσα σε μια εταιρεία οι εργαζόμενοι έχουν υποχρεώσεις και δικαιώματα, και τα δυο είναι αναπόσπαστα κομμάτια του ηθικού κώδικα της εταιρείας μας. Σαν διευθυντής προσωπικού, θα προσπαθήσω να αποφύγω τις εσωτερικές αναταραχές και να προσφέρω στους εργαζομένους όσα δικαιούνται. Οι βασικές αρχές-αξίες της εταιρείας μας είναι η ευθύνη, η δημοκρατία, η ισότητα, η δικαιοσύνη και η αλληλεγγύη. Επιπλέον, η εταιρεία μας προωθεί και μάχεται να επιτύχει όσο το δυνατόν περισσότερο την εντιμότητα, την ειλικρίνεια, την κοινωνική ευθύνη και την μέριμνα για τους εργαζομένους αλλά και για το κοινό που απευθύνεται. Θα προσπαθήσω, όλοι οι εργαζόμενοι να νιώθουν ότι εργάζονται ως ομάδα και όχι ως μονάδες, με αυτόν τον τρόπο θα εξασφαλίσω τον υγιή ανταγωνισμό που δημιουργείται μέσα στις ομάδες. Με την δημιουργία ομαδικού κλίματος θα υπάρξει μεγαλύτερη αποδοτικότητα. Η συνοχή μιας ομάδας είναι το αποτέλεσμα των δυνάμεων που ασκούνται από την ομάδα πάνω στα μέλη της και που έχουν στόχο να τα διατηρήσουν σε αυτήν. Αυτές οι δυνάμεις είναι αποτέλεσμα του αλληλοσεβασμού, εμπιστοσύνης, φροντίδας και επικοινωνίας, με αποτέλεσμα την ομαλή λειτουργία της ομάδας, σύνδεση των μελών της πνευματικά, συναισθηματικά και ψυχικά. Για να υπάρξει και να αναπτυχθεί η συνοχή, πρέπει να υπάρχει ταύτιση σκέψεων και πληροφοριών μεταξύ των μελών πάντοτε, όσον αφορά τα προβλήματα της ομάδας και τις αποστολές της. Μια συνεχής ροή πληροφοριών ενδυναμώνει τους δεσμούς, διατηρεί τον σεβασμό και την εμπιστοσύνη και επιτρέπει στην ομάδα να παραμένει συνεκτική και δυνατή, ενώ ταυτόχρονα επιτυγχάνει δύσκολες αποστολές κάτω από άγχος. Τέλος, σε περίπτωση που κάποιος εργαζόμενος δεν ακολουθήσει τις ηθικές αξίες της εταιρείας, θα επιπλήττεται. Σε περίπτωση όμως που δε συμμορφωθεί θα υπάρχουν ποινές που θα αφορούν την ομαλή προαγωγή του, την εξέλιξη στην εταιρεία και τις επιπρόσθετες αμοιβές και παροχές. Ακόμη, σε εξαιρετικές περιπτώσεις που κάποιος εργαζόμενος σταθερά αποκλίνει από τις ηθικές αρχές και αξίες της επιχείρησης θα μπορούσε και να απολυθεί.

ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Η γνώση της ώρας προσέλευσης και αποχώρησης και του πραγματικού χρόνου εργασίας του προσωπικού είναι μεγάλης σημασίας για κάθε οικονομική μονάδα, αφού η βάση για την αμοιβή κάθε εργαζομένου σχεδόν σε κάθε είδους επιχείρηση είναι ο χρόνος απασχόλησης του.Επιπλέον οι σύγχρονες μέθοδοι απασχόλησης όπως το ελαστικό ωράριο και η μερική απασχόληση επιβάλλουν τη χρήση μιας αξιόπιστης μεθόδου καταγραφής και υπολογισμού του χρόνου εργασίας του προσωπικού.                                 Για τις επιχειρήσεις που απασχολούν πολυάριθμο προσωπικό ο υπολογισμός των ωρών εργασίας κάθε εργαζομένου για τον υπολογισμό της μισθοδοσίας είναι μια πολύ χρονοβόρα και επίπονη εργασία η οποία επαναλαμβάνεται στο τέλος κάθε μήνα και αποτελεί εφιάλτη για το τμήμα προσωπικού της επιχείρησης καθώς πολλοί υπολογισμοί θα πρέπει να γίνουν σε περιορισμένο χρόνο και φυσικά χωρίς λάθη. To σύστημα βέβαια εκτός από τις συνήθεις παρακολουθήσεις του συνολικού χρόνου εργασίας ανά υπάλληλο και τμήμα, θα πρέπει να δίνει πληροφορίες για το χρόνο εργασίας κάθε υπαλλήλου και κάθε τμήματος ανά έργο και ανά κατηγορία έργου και πληροφόρηση για την κατανομή του χρόνου εργασίας ανά υπάλληλο ανά έργο και του χρόνου που έχει συμπληρώσει στο κάθε έργο. Τα αποτελέσματα των αναλύσεων μπορούν να οδηγήσουν σε αξιόλογα συμπεράσματα ως προς την παραγωγικότητα και θα βοηθήσει στην αποτελεσματική διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού. Ταυτόχρονα προσφέρουν ένα μοναδικό εργαλείο για την παρακολούθηση της τήρησης των προδιαγραφών σε έργα που έχει αναλάβει η επιχείρηση, ανακάλυψη κόστους 'χαμένου χρόνου', χρονοπρογραμματισμό, απόδοση χρόνου σε έργα όπου η αμοιβή της επιχείρησης εξαρτάται από αυτόν, παρακολούθηση εξωτερικών συνεργατών, και πολλές άλλες ιδιαίτερα χρήσιμες λειτουργίες.                     Για την καλύτερη λοιπόν, απόδοση και την σωστότερη αξιολόγηση και μισθοδοσία των εργαζομένων μας, θα τους δοθούν μαγνητικές κάρτες, τις οποίες θα περνούν μέσα από τα μηχανήματα που θα υπάρχουν σε όλες τις εισόδους και εξόδους της εταιρείας μας.         Με την κάρτα αυτή θα έχουμε ως σκοπό να αποφύγουμε κάποια προβλήματα, είτε ανύπαρκτα είτε υπαρκτά στην εταιρεία μας όπως είναι: οι «ανύπαρκτοι» εργαζόμενοι, έξοδος εργαζομένων χωρίς είσοδο και το αντίστροφο και τα πολλά χτυπήματα την μέρα χωρίς λόγο.  Τέλος, το σύστημα αυτό θα περιλαμβάνει ατομικό ημερολόγιο χρόνου εργασίας με δυνατότητα διόρθωσης δεδομένων σε ειδικές περιπτώσεις όπως π.χ αλλαγή βάρδιας, αντικατάσταση συναδέλφου κ.τ.λ. Σε περίπτωση λοιπόν, που κάποιος εργαζόμενος θεωρεί πως έχει γίνει κάποιο λάθος είτε με τον μισθό του είτε με τις άδειές του, θα απευθύνεται στο τμήμα προσωπικού όπου και θα βλέπει όσα έχουν καταγραφεί με βάση την ατομική του κάρτα.Έτσι το σύστημα θα ευνοεί την αύξηση της αποδοτικότητας των εργαζομένων, ενώ συγχρόνως θα σέβεται την αυτονομία τους και θα επιλύει με δίκαιο τρόπο οποιαδήποτε πρόβλημα σχετικά με τον χρόνο εργασίας τους και τις απουσίες από την εργασία.

ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΉ ΜΟΝΆΔΑ 
Για τη δημιουργία και διατήρηση καλών εργασιακών σχέσεων ο διευθυντής προσωπικού έχει καθήκον να δημιουργία κλίμα φιλίας, ειλικρίνειας, εμπιστοσύνης και συνεργασίας μεταξύ των εργαζομένων, ώστε να έχουν την αίσθηση ότι ανήκουν στην βιομηχανία. Ειδικά η ανάπτυξη καλών σχέσεων μεταξύ των εργαζομένων και των διοικητικών στελεχών μπορεί να ταυτίσει τους εργαζόμενους με τους στόχους της επιχείρησης και ως εκ τούτου να βοηθήσει στην επίτευξη των σκοπών της Μονάδας δηλ. την αυξημένη απόδοση και την παραγωγή ποιοτικών προϊόντων που θα εξασφαλίσουν και την εμπορική επιτυχία.
Η δημιουργία συστημάτων που θα επιτρέπει στο προσωπικό να προτείνει λύσεις σε θέματα εργασίας είναι σημαντική.Η τεχνική της συμμετοχής των εργαζομένων και της ανάθεσης αρμοδιοτήτων στους εργαζομένους βοηθάει σε αυτήν την κατεύθυνση. Οι επιλογές που προσφέρονται για τη συμμετοχή των εργαζομένων είναι διάφορες.  Περιλαμβάνουν συστήματα υποβολής προτάσεων, ομάδες εργασίας, αυτοδιοικούμενες ομάδες εργασίας και προγράμματα δημιουργίας κινήτρων. Ο στόχος είναι να καθοριστούν οι αποτελεσματικότερες επιλογές συμμετοχής εργαζομένων που θα συνδεθούν με συγκεκριμένους στόχους του οργανισμού.  Για να εφαρμοστεί η συμμετοχή των εργαζομένων και η ανάθεση αρμοδιοτήτων στη λειτουργία μιας επιχείρησης πρέπει να υλοποιηθούν οι ακόλουθες αποφασιστικές ενέργειες:  ανάθεση ευθύνης στον εργαζόμενοεκπαίδευση του εργαζομένου στην αποδοχή της ευθύνηςεπικοινωνία,αναγνώριση και ανταμοιβή. Οι μέθοδοι που θα εφαρμοσθούν περιλαμβάνουν τη προσεκτική ακρόαση των απόψεων των εργαζομένων, τη έγγραφη υποβολή προτάσεων από τους εργαζόμενους μέσω τυποποιημένων προτύπων, την ελεύθερη επιλογή προτάσεων μέσω ειδικών κυτίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τις τακτικές συναντήσεις με το σωματείο εργαζομένων ή με ομάδες εργαζομένων ανά τμήμα. H δημιουργία επίσης αυτοδιοικούμενων ομάδων που θα έχουν προκαθορισμένους στόχους αλλά και τα μέσα για την επίτευξη τους αλλά με αυτονομία ως προς τον τρόπο επίτευξης και της επίλυσης των προβλημάτων μπορεί να βοηθήσει.
H συμμετοχή των εργαζομένων στην επίλυση  των προβλημάτων θα πρέπει να συνδυασθεί με την κατάλληλη υποκίνηση μέσω ηθικών και οικονομικών ανταμοιβών, έτσι ώστε να ενεργοποιηθούν οι ικανότητες και δεξιότητες των εργαζομένων, με σκοπό την επίτευξη των στόχων της Βιομηχανίας. Βέβαια κάθε προσπάθεια ανταμοιβής θα πρέπει να στηρίζεται στην αποτελεσματική διάγνωση των αναγκών των εργαζομένων και στην επιλογή των κατάλληλων τεχνικών. Εκτός από την αμοιβή η αναγνώριση της προσπάθειας, η εξέλιξη στην εργασία, η υπευθυνότητα και η δυνατότητα προσωπικής ανάπτυξης βοηθούν στην κατεύθυνση αυτή. Επιπρόσθετα το να δώσει η διοίκηση σε κάθε εργαζόμενο τη δυνατότητα να αισθάνεται σημαντικός, να αξιοποιεί τη δυναμικότητα και τις ικανότητες του, να πραγματοποιεί τις φιλοδοξίες του και να εκτιμάται η προσωπικότητα του μπορεί να αυξήσουν την απόδοση του. Κάθε βέβαια ανταμοιβή προς τους εργαζόμενους θα πρέπει να είναι δίκαιη και ισότιμη. Έτσι ο εργαζόμενος θα νοιώθει ότι η προσφορά του (χρόνος, εμπειρία, προσπάθεια, γνώση) λαμβάνει αναγνώριση από τη διεύθυνση του προσωπικού (μισθός, ασφάλιση, ικανοποίηση, κύρος, κοινωνική καταξίωση). Με αυτόν τον τρόπο θα προσπαθεί να αυξήσει ακόμη περισσότερο την απόδοση του και θα βοηθήσει στη ποιοτική και ποσοτική αύξηση της παραγωγής.
Ακόμη μέσα στην εταιρεία μπορεί να αναπτυχθούν δράσεις που θα βοηθήσουν στη σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των εργαζόμενων και της διοίκησης αλλά και την προώθηση του οράματος της εταιρείας στο εξωτερικό περιβάλλον όπως π.χ. στους καταναλωτές ή στους προμηθευτές. Τέτοιες δράσεις θα μπορούσε να είναι η έκδοση εβδομαδιαίας εφημερίδος ή και μηναίου περιοδικού. Μέσω αυτών θα προβάλλεται και η εταιρική κοινωνική ευθύνη δηλαδή η συμβολή της βιομηχανικής μονάδας στη επίλυση περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων. Επιπρόσθετα θα τονίζεται η προστασία της ανθρώπινης αξιοπρέπειας στη διαδικασία παραγωγής, οι δράσεις για την εκπαίδευση και επιμόρφωση των εργαζομένων και η ποιότητα ζωής στον εργασιακό χώρο.



ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΊΩΝ
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ………………………………………………
ΓΕΝΙΚΗ  ΕΝΟΤΗΤΑ…………………………………………
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΕΜΗΝΑΡΙΟΥ………………………………...
1.ΧΡΟΝΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ……………

2.                                     ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
Α.ΧΡΟΝΟΣ…….ΟΝΟΜΑ/ΝΥΜΟ 1ΟΥ ΟΜΙΛΗΤΗ…………
ΘΕΜΑ…………………………………………………………
ΧΡΟΝΟΣ……….ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΡΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ..
………………………………………………………………....
…………………………………………………………………

Β.ΧΡΟΝΟΣ…….ΟΝΟΜΑ/ΝΥΜΟ 2ΟΥ ΟΜΙΛΗΤΗ…………
ΘΕΜΑ…………………………………………………………
ΧΡΟΝΟΣ……….ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΡΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ..
………………………………………………………………....
…………………………………………………………………
3.ΧΡΟΝΟΣ……ΣΥΖΗΤΗΣΗ,ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ,ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
…………………………………………………………………..
…………………………………………………………………..
3.ΧΡΟΝΟΣ….ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΑΠΟ:
A.Τον Πρόεδρο
Β.Τυχόν Επισκέπτη
Γ.Τον Καθηγητή





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου